Treretters lunsjkonsert

Septembers lunsjkonsert byr på kortreist trio fra Levanger.

Sesongens andre
19. august arrangeres høstens andre lunsjkonsert. Da får vi besøk av en nyoppstartet trio, bestående av May-Britt Norum, Tore Sæther og Jan Vesterelv.
May-Britt er en kjent utøver i Levanger, bl.a. gjennom musikkteateret Huldra. Hun har en utdanning som klassisk sopran og har hatt større roller i oppsetninger som Chess, Sommer i Tyrol og Les Miserables og Rikskonsertene. Tore Sæther er en svært aktiv amatørmusiker, han synger bl.a. i Levanger blandakor og spiller blokkfløyte. Jan Vesterelv er en habil musiker som håndterer mange instrumenter, piano, trekkspill og gitar.

Sånn gamle venner finn på
May-Britt og Tore gikk sammen på Nesheim barneskole og har hatt god kontakt gjennom livet, selv om de har bodd på ulike steder i Norge.
Etter en 51-årsjubileum for kullet på Nesheim skole begynte de å snakke om å gjøre noe sammen. De har begge jobbet med musikk i livet, men på forskjellige arenaer. Sammen med Jan (mannen til May-Britt) begynte de å musisere sammen og lage et konsertprogram.
Første offentlige opptreden blir på lunsjkonserten i Levanger kirke, og trioen har valgt å kalle konserten “Sånn gamle venner finn på”. May-Britt på sang, Tore på fløyte og sang, og Jan på trekkspill og piano.

Hva er lunsjkonsert?
Lunsjkonsertene arrangeres en gang i måneden i Levanger kirke. Vi serverer gratis kaffe og te, og man kan ta med matpakka og ha lunsjpause med levende musikk. Konsertene starter kl. 11:30 varer i ca. 30 minutter og er uformelle, så kirken er åpen for å gå og komme som det passer. Menighetens diakon er til stede på lunsjkonsertene.

Sett av datoene i kalenderen
Videre i høst blir det lunsjkonsert med studenter fra Nord universitet 17. oktober og 21. november.
19. desember har Kulturskolen i Levanger første lunsjkonsert i neste sesong.

Lunsjkonserten og andre arrangementer finner du også på Facebook.
Meld din interesse og få påminning om arrangementet!