Velklingende lunsjpause

I høst kan du ta lunsjpausen i kirka med levende musikk som tilbehør.

Sesongens første
15. august arrangerer Levanger kulturkirke sesongens første lunsjkonsert. Da får vi besøk av sparbyggen Mildred Marita Ramberg Røthe.
Mildred er frilanssanger med sangoppdrag i ulike sjangre, og turnerer blant annet med den Kulturelle Spaserstokken. Hun har bachelor i klassisk sang fra NTNU og har studert ved Stockholm Operastudio. Nå har hun base i Hommelvika.

1950-talls visepop
Sammen med kantor Erling Neergård vil Ramberg Røthe fremføre musikk hun har jobbet med det siste året. Det vil spenne fra klassisk til musikal, opera, spel og norsk 50-talls visepop.
I 2018 sang Mildred hovedrollene Karoline Holtermann i «Carl Halck», Jonetta Andersen i uroppføringen av «Sildslaget» og var en del av Hommelvikrevyens forestilling. Tidligere har hun blant annet sunget Norina i «Don Pasquale» på trøndersk ved Opera Øvre Kvam (2016), Sir Estragon i barneoperaen «Professor Piffi og den forsvunnede smaken» med KmOpra (2016) og Papagena i «Tryllefløyten» ved Opera Trøndelag (2014).
Til høsten skal Mildred spille Hønse-Lovisa i musikalen «Ungen» med Proletarteatret i Hommelvik.

Hva er lunsjkonsert?
Lunsjkonsertene arrangerer vi en gang i måneden. Det er gratis servering av kaffe og te, og du kan ta med matpakka og ha lunsjpause med levende musikk. Konsertene starter kl. 11:30 varer i ca. 30 minutter, og kirken er åpen for å gå og komme som det passer. Menighetens diakon er til stede på lunsjkonsertene.

Sett av datoene i kalenderen
Videre i høst blir det lunsjkonsert med Tore Sæther, May Britt Norum, Tore Haugan 19. september, og studenter fra Nord universitet 17. oktober og 21. november.
19. desember har Kulturskolen i Levanger første lunsjkonsert i neste sesong.