Synne starter høstsesongen i Levanger kulturkirke!

Høstsesongen i Levanger kulturkirke starter allerede under Levangermartnan første helga i august. Den første konserten er det Levangerjenta Synne Ørsleie som står for.

Fredag 2.august står Synne bak mikrofonen når årets konsert i serien Heim i Sommer går av stabelen. Heim i Sommer presenterer unge artister fra Levanger som viser arbeid fra utdanning og karriere så langt, dette mens de er hjemme på sommerferie.

Synne Ørsleie ble våren 2019 ferdig utdannet musikalartist. Hun har studert ved musikkteaterhøyskolen i Oslo og Romerike folkehøgskole, og vil presentere et variert repertoar hentet fra musikal- og visesjangeren. Med seg på konserten har hun med seg Hedvig Christiansen fra Verdal på fiolin og Hans Kristian Ven Røstad fra Meråker på piano. Det er duket for en musikalsk godtepose av en konsert i Levanger kirke martnasfredagen.

Hans Kristian Ven Røstad fullførte våren 2019 sin bachelor i klassisk piano ved Barrat Due musikkinstitutt i Oslo, og fra høsten studerer han orkesterdirigering ved Norges musikkhøgskole. Denne konserten vil han benytte sjansen til å spille musikk av spel-komponisten Paul Okkenhaug.

Hedvig Christiansen studerer ved universitet i Stavanger, hvor hun tar en bachelor i fiolin. Det siste halvåret har hun fokusert mye på norsk musikk, og under «Heim i sommer» fremfører hun sammen med Hans Kristian en sonate av Grieg.

Heim i Sommer-konsertene ble sommeren 2018 en stor suksess. Forhåpentligvis finner mange Levangsbygg veien til kirka også i år.

PS! Visste du at Synne skal spille hovedrollen Sonja i Turnéteatret i Trøndelags Reisen til julestjernen senere i år? Hun forlenger derfor sitt opphold i Trøndelag og blir derfor også Heim i Vinter.