Nå vet vi hvem som spiller!

I kveld, onsdag 25. september kl. 19:30 inviterer vi til en heidundrende konsert med Arto Piano Trio fra Polen.

Glede og friskhet
Arto Piano Trio ble grunnlagt av tre fremragende musikere: Monika Skruszewicz, fiolin, Zofia Elwart, cello og Agata Misiak-ckącka, piano.
TICC skriver: Sammen har de skapt noe spesielt, et ensemble som fremfører musikk med stor glede og friskhet, som bringer publikum i den fantastiske verden av ulike musikalske perioder og stiler. Trioen fremfører musikk fra den klassiske perioden og frem til nå, men konsentrerer seg mest om musikken fra romantikken og fremover.

Kammermusikkonkurranse
Arto Piano Trio har vært med på Trondheim International Chamber Music Competition (TICC). Årets konkurranse er for pianotrioer og nivået på de inviterte deltagerne er skyhøyt. Av 25 gode søkere er det plukket ut 9 trioer som blir invitert. Juryen består av musikere på internasjonalt nivå, og ledes i år av den amerikanske pianisten Lambert Orkis.

Romantiske pianotrioer
Arto Piano Trio vil fremføre to pianotrioer av Beethoven og Schumann:
– L.v. Beethoven: Piano trio i c- moll, op.1 nr. 3
– R. Schumann: Piano trio nr. 2 i F-dur, op.80

Springbrett
Å kunne tilby musikerne en mulighet til å få sett mer av den flotte regionen de er på besøk i og samtidig kunne tilby publikum i Trøndelagsregionen klassisk kammermusikk på dette nivået gjør denne distriktkonserten til en vinn-vinn situasjon for både TICC og Levanger kulturkirke. TICC anses for å være et springbrett for en karriere på den internasjonale musikkscenen. Flere av deltagerne har allerede vunnet flere priser i andre konkurranser rundt omkring i verden. Man er uansett sikret en klassisk konsert som holder skyhøyt nivå om man tar turen innom Levanger kulturkirke onsdag kveld.

Konsertstart: Onsdag 25. september kl. 19:30 i Levanger kirke

Kammerkonserten og våre andre arrangementer finner du også på Facebook.
Meld din interesse og få påminning om arrangementet!