Endelig sommerkonsert!

Sommerkonsert med Frol symfoniorkester v/dirigent Laila Grendahl, fiolinsolist Sigrid Lyngstad Skjerve og kantor Erling Neergård.

Endelig er tiden her! Samfunnet åpner opp igjen, og det er igjen mulig å samles for å høre på flott musikk. Siden koronaviruset gjorde sitt inntog i samfunnet, har vi måttet avlyse flere planlagte konserter. Derfor presenterer vi nå et utvalg av høydepunktene fra disse, alt fra vakre fiolintoner med Svendsens romanse til perler fra filmmusikkens verden med Gudfaren og Jack Sparrow. Sistnevnte numre er en forsmak på en lengre konsert viet filmmusikken, som vil gå av stabelen våren 2022.

Sommerkonserten er et samarbeid mellom Frol symfoniorkester, Kulturuka og Levanger kulturkirke, og i den anledning opptrer kantor Erling Neergård som gjesteartist. Orkesterets faste dirigent er Laila Grendahl. Som fiolinsolist har vi vært så heldige å få med oss Sigrid Lyngstad Skjerve fra Inderøy, som for tiden studerer ved Norges Musikkhøgskole. På Adeles «Skyfall» har orkesteret fått med seg sanger og låtskriver Ada Torvik og en vokalgruppe med nåværende og tidligere musikkstudenter i et mektig arrangement. Og sist, men ikke minst – vi har selvfølgelig med elever fra kulturskolene i Levanger, Verdal og Inderøy, denne gangen med Vinnemarsj av Gjermund Larsen og musikk fra Game of Thrones.